
Czy rondo Sapiehy i jego okolice są bezpieczne? Jeden z radnych uważa, że nie do końca. Szczególnie po ostatnim wypadku.
Początkiem lutego 2023 roku pisaliśmy o potrąceniu dziecka przez samochód. Do wypadku doszło na ul. Hlonda, przy skrzyżowaniu z ul. Flatta (rondo Sapiehy). Uderzenie na szczęście nie było mocne, ale nie ukrywajmy - to mogło skończyć się znacznie gorzej. Właśnie dlatego radny Tomasz Kuszłejko zaapelował do władz dzielnicy o poprawę poziomu bezpieczeństwa w danym rejonie. Tym bardziej, że miejsce to jest bardzo uczęszczane przez najmłodszych uczestników ruchu (droga do pobliskich placówek edukacyjnych).
Moim zdaniem to miejsce nie jest wystarczająco chronione. Natychmiast należałoby wprowadzić na tym skrzyżowaniu dodatkowe zabezpieczenia.
Radny zaproponował ustawienie progu spowalniającego ruch w pobliżu ronda - od strony Al. Rzeczypospolitej, a także od strony Ursynowa. Dodatkowo, należałoby "rozszerzyć strefę ograniczenia prędkości do 30 km na godzinę - na odcinku od skrętu na parking ŚOB w kierunku zachodnim". Aktualnie strefa obejmuje odcinki drogi od Al. Rzeczypospolitej do wjazdu na parking ŚOB (dalej obowiązuje 50 km na godzinę) oraz za rondem w kierunku Ursynowa i na południe od ronda, "ale dopiero blisko przedszkola publicznego". Tomasz Kuszłejko zaznacza, że nie wie, dlaczego lepiej chroniony jest fragment od Al. Rzeczypospolitej do wjazdu na teren ŚOB, a w mniejszym stopniu ten bliższy szkołom i przedszkolom.
Na apel odpowiedział zastępca burmistrza Białołęki - Artur Buczyński. Zapewnił, że Urząd Dzielnicy Wilanów m.st. Warszawy zauważył potrzebę poprawy bezpieczeństwa w konkretnej lokalizacji. Urzędnicy podjęli działania i zlecili opracowanie nowego projektu organizacji ruchu, zakładającego wprowadzenie strefy ograniczenia prędkości do 30 km/h. Zlecono także wprowadzenie zakazu poruszania się samochodów ciężarowych na ul. Prymasa A. Hlonda - na odcinku od Al. Rzeczypospolitej do ronda Sapiehy.
Jednocześnie pragnę poinformować, że w ramach ww. projektu przewiduje się nową lokalizację progów zwalniających na ul. Hlonda.
Wdrożenie projektu ma nastąpić po zatwierdzeniu przez Biuro Zarządzania Ruchem Drogowym m.st. Warszawy.
CZYTAJ RÓWNIEŻ:
Zobacz także:
Zobacz także:
Zobacz także:
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie