Reklama

Przedsiębiorco - pamiętaj o pozytywnym wizerunku w sieci

Portal iWilanów.pl
29/04/2020 17:56

Kłopoty z dotarciem do klienta albo spadające obroty firmy to dość częste problemy małych i średnich przedsiębiorstw na rynku. Dzieje się tak, kiedy zaniedbane są działania mające na celu budowanie pozytywnego wizerunku w sieci. Czasami nawet strona internetowa jest kompletnie zapomniana. Oto kilka pomysłów dla mniejszych firm, jak obronić swoją markę.

Strona wizytówkowa? To przeszłość

Nie możesz ograniczać swojej internetowej komunikacji marketingowej do minimalistycznej strony firmowej, na której użytkownicy znajdą wyłącznie dane kontaktowe. To zdecydowanie za mało. Pamiętaj, że strona Twojej firmy stanowi potężne narzędzie do budowania pozytywnego wizerunku w sieci, a przy okazji do generowania leadów. Tak się jednak dzieje tylko wtedy, kiedy serwis spełnia najnowsze wymogi stawiane przez Google, a zarazem prezentuje treści atrakcyjne dla klientów. W ten sposób tworzy się przecież obraz wiarygodnej firmy, której po prostu warto zaufać.

Spójrz na to od strony potencjalnego klienta, który szuka konkretnej usługi. Jeżeli wchodzi na stronę, która nie dostarczy mu odpowiedzi na konkretne zapytanie czy potrzebę, to raczej małe prawdopodobieństwo, że będzie tracić czas na jej dalsze szukanie – szybciej opuści stronę, aby skorzystać z dobrze opisanej oferty u konkurencji. Dane są nieubłagane. Masz tylko 10 sekund na przekonanie przeciętnego użytkownika do tego, że właśnie Twoja strona jest dokładnie tym, czego szuka. Jeżeli w tym czasie nie znajdzie nic interesującego dla siebie, to będzie szukać dalej… ale już na innej stronie. Dlatego tak ważne jest przygotowanie nowoczesnej i merytorycznej witryny, o czym przekonuje Michał Pliszka z agencji Haiku Studio.

Wszystkie treści powinny być dobrze przemyślane i stworzone na podstawie opracowanych wcześniej słów kluczowych idealnie opisujących ofertę. Szukanie takich fraz należy przeprowadzać dość systematycznie. Nie można też zapominać o dokładnej analizie słów kluczowych pod kątem konwersji. Bywa i tak, że po jakimś czasie bardziej się opłaca skupić na promocji zupełnie innych fraz niż dotychczas.

Zawsze trzymaj rękę na pulsie

Ściany po jakimś czasie użytkowania wymagają odświeżenia. Nie myśl, że ze stroną internetową jest inaczej. Zmieniają się technologie, trendy, ale także oczekiwania użytkowników. Zresztą pewnych modyfikacji może nawet wymagać logotyp oraz inne elementy identyfikacji wizualnej firmy, jeżeli nic się nie zmieniło od kilkunastu lat.

W związku z tym, że coraz więcej osób na co dzień przegląda internet na smartfonie, to stronę firmową trzeba też dostosować do bezproblemowego wyświetlania na tak małym ekranie. To nie wszystko, ponieważ warto odświeżać treści, ale również systematycznie dodawać nowe np. na podstronie aktualności oraz na blogu firmowym. No właśnie, blogowanie to nie tylko domena celebrytów, ale doskonałe narzędzie do promowania swojej firmy. Jeżeli użytkownicy znajdą ciekawe i przydatne porady, to automatycznie wzrasta ich poziom zaufania do firmy. Wiadomo, że mają wtedy do czynienia z profesjonalistami w swoim fachu.

Nowoczesny design strony oznacza również zamieszczanie interesujących treści graficznych czy video. Wizerunek Twojej firmy naprawdę zależy od poziomu zamieszczanych treści wizualnych. Każdy element podnoszący atrakcyjność contentu jest mile widziany. Skupienie się wyłącznie na warstwie słownej to błąd, ponieważ znaczenie ma kontekst, w którym wszystkie zaprezentowane słowa zostają osadzone. Strona internetowa rzeczywiście przyjazna dla oka sprawia, że odbiór słów opisujących oferowane produkty lub usługi staje się lepszy.

Wykorzystaj całą paletę narzędzi

Strona firmowa to nie wszystko, a zaledwie wstęp do innych działań.

  • Katalogi

Konieczne jest dodanie strony do jednego z naprawdę jakościowych katalogów. Sprawdzą się tutaj katalogi branżowe, ale także płatne katalogi ogólnotematyczne. Te drugie mają moderowane treści, stąd też ich wyjątkowa wartość wyrażona w wysokim Trust Ranku. Jednak dla małych firm skupiających się na działalności w konkretnym mieście i jego okolicach najlepszym rozwiązaniem okazują się katalogi lokalne. One z reguły należą do regionalnych serwisów informacyjnych, więc są idealnym miejscem dla promocji biznesu lokalnego.

  • Social media

Kolejna kwestia, na jaką należy zwrócić uwagę w uzupełnieniu prezentacji wizerunkowej małego i średniego biznesu, to media społecznościowe. Z jednej strony social media stanowią ważny punkt styku firmy z klientami, także tymi potencjalnymi. Umożliwiają ścisły, szybki, a zarazem bardziej bezpośredni kontakt. Jednocześnie są doskonałą platformą do budowania zaufania do firmy. Trzeba oczywiście pamiętać, że nie każdy portal społecznościowy spełni swoją funkcję – konieczne jest dopasowanie specyfiki firmy do charakteru danego miejsca. O ile profil firmowy na Facebooku wydaje się wręcz niezbędny, to już Instagram niekoniecznie się sprawdzi dla każdej branży.

W mediach społecznościowych najlepiej wykorzystywać autorskie materiały i to nie tylko tekstowe, ale i wizualne. Zdjęcia stockowe wyróżniają się doskonałą jakością, jednak warto się wyróżnić i nie powielać kolejny raz tego samego zdjęcia, które już widnieje na profilu konkurencji. Świetnym pomysłem jest zatem przedstawienie własnych dokonań, także w formie prezentacji zdjęciowej. Możesz przecież w ten sposób pokazać swoją firmę z jak najlepszej strony. Ważne, aby zachować spójność kreacji graficznej w social mediach z tym, co widać na stronie internetowej. To okazuje się bardzo skutecznym działaniem wizerunkowym.

  • Reklama w social mediach

Idealnie do tego nadaje się szczególnie Facebook, ponieważ reklama jest relatywnie tania, a przy tym bardzo efektywna. Jej skuteczność wynika z możliwości dotarcia do targetu rzeczywiście zainteresowanego ofertą. Kampanię można po prostu odpowiednio spersonalizować. 

  • Pozycjonowanie

W przypadku firm działających przede wszystkim w konkretnym regionie sprawdza się pozycjonowanie lokalne. Niezbędne zatem okazuje się stworzenie wizytówki swojej firmy w ramach Google Moja Firma. Profil jest bezpłatny, a pozwala na łatwe kontaktowanie się z klientami zarówno w Mapach Google, jak i w wyszukiwarce. Osoby szukające konkretnej usługi w danym miejscu będą od razu widzieć propozycję Twojej firmy, wraz z jej lokalizacją. Warto też namawiać swoich klientów, aby dodali pozytywną opinię. W ten sposób zwiększa się wiarygodność firmy, a to przyciąga kolejnych klientów. W razie jakiejś niezbyt przychylnej oceny można (a nawet trzeba) spokojnie odpowiedzieć i wyjaśnić zaistniałą sytuację.

  • Google Ads

Najszybszym sposobem na dotarcie do użytkownika jest kampania płatnych linków. Można przeznaczyć na nią jakąś część budżetu, ponieważ reklamy również budują określony wizerunek w Internecie.

Nie działaj na oślep – zdecyduj się na fachową pomoc

Dobry plan i przemyślana strategia to podstawa. Kreowanie pozytywnego wizerunku w sieci wymaga też określenia, w jaki sposób firma ma być postrzegana przez użytkowników. Dla małej czy średniej firmy najważniejsze wydaje się indywidualne podejście do klienta. Opracowanie konkretnego planu działania nie jest możliwe bez odpowiedniej wiedzy i doświadczenia. Zajmuje to również sporo czasu. Dlatego nie warto tego robić na własną rękę. Opłaca się powierzyć tę pracę profesjonalnej agencji, która dobierze optymalne narzędzia do uzyskania efektu w postaci zbudowania w pełni profesjonalnego wizerunku nawet dla najmniejszej firmy.

Tekst powstał we współpracy z Agencją Reklamową Haiku Studio.

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do