Siostry Godlewskie zagrają koncert w Wilanowie?

siostry Godlewskie
Portal iWilanów.pl 28/12/2018 22:06

Takie plotki dało się usłyszeć w okolicach Wilanowa i Mokotowa w ostatnim miesiącu. Dzisiaj wiemy, że to tylko pogłoski. Wielka szkoda, a może...na szczęście? Media oszalały na punkcie siostrzanego duetu, a opinie internautów są skrajne.

Kuriozalny debiut

Zaczęło się od dziwacznego coveru o niewątpliwie erotycznym podtekście. Nagranie w ciągu niecałego tygodnia osiągnęło prawie 2 mln wyświetleń na Youtube. Kiedy wpiszemy w polską wyszukiwarkę Google słowo ,,siostry'' od razu pierwsze hasło to ,,Godlewskie''. Już po kilku dniach po internetowym debiucie zostały zaproszone do programu śniadaniowego. Bez względu na to czy się to komuś podoba czy nie, Małgorzata i Monika (bo tak nazywają się siostry) w zadziwiającym tempie podbijają świat polskich mediów. 

 O tym jak siostry radzą sobie w codziennym życiu i o ich licznym rodzeństwie można przeczytać w  ,,Nasza siostrzana siła dodaje nam niezwykłej mocy''  . Tak, dokładnie. Sióstr Godlewskich jest aż pięć. Nie wszystkie jednak obrały ścieżkę sławy. 

Narcyzm to droga do popularności

Wstręt, zaszokowanie, śmiech, zazdrość. Skrajne emocje, to właśnie próbują wywołać w nas celebryci, by później móc popijać drinki z palemką na plaży obok własnej willi. Nie istotne czy wykazują się beztalenciem czy też uczciwie przekazują społeczeństwu oznaki swoich ponadprzeciętnych umiejętności. Ważne żeby wyglądało to niecodziennie i koniecznie z ogromną dawką pewności siebie.

Tomasz Stawiszyński, filozof i publicysta, uważa, że to zjawisko wcale nie jest wytworem współczesnych mediów. Podobne postacie pod koniec lat 70. XX w. zostały opisane przez Christophera Lasch'a w książce ,,Kultura narcyzmu. Amerykańskie życie w czasach malejących oczekiwań''. Faktycznie, tytuł jest dość trafny i adekwatny do tego co dzieje się obecnie. Wystarczy tylko spojrzeń na to jak społeczeństwo umożliwia osobowością narcystycznym osiągnięcie rozgłosu. Poprzez falę nienawistnej krytyki, szerzymy horyzonty popularności, zamiast po prostu zignorować absurdalność niektórych poczynań. 

Ale czy właściwie jako obserwatorzy potrafilibyśmy to zignorować?
Psychologia mówi, że kapitałem podstawowym, o który zabiegają wszyscy, jest uwaga. - ,,Walczą o nią zarówno wielkie korporacje, które sprzedają produkty, jak i celebryci, których ofertą jest ich wyrazisty, czasem krzykliwy, grający na nutach psychologicznych wizerunek'' - podkreśla Stawiszyński. 

Profesor Małgorzata Molęda- Zdziech, socjolożka ze Szkoły Głównej Handlowej i autorka książki ,,Czas celebrytów'' dodaje -
,,Ci, którzy chcą dbać o swój wizerunek, popularyzować własne osiągnięcia lub szybko dotrzeć do dużej grupy odbiorców, korzystają z nowych, internetowych narzędzi. Nie sposób nie zauważyć, że tradycyjne media też podporządkowują się logice internetu i promują się za jego pośrednictwem''  Z takich metod korzystają również politycy i naukowcy.

Sami możemy przed sobą przyznać ile szokujących i kontrowersyjnych słów, i teorii wzbudziło w nas silne emocje, często negatywne, które jednak mimo wszystko utknęły w naszych głowach. 

 

 

 

 

 

Reklama

siostry godlewskie. popularność, stawiszyński - komentarze opinie

Dodajesz jako: |


Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama
 Reklama

25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez iwilanow.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

MPG MEDIA SP z o o z siedzibą w Warszawa 02-761, Cypryjska 2G

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"